Is LinkedIn veranderd, of zijn wij dat zelf?

LinkedIn voelt allang niet meer als alleen een plek voor je cv of zakelijke updates.
Steeds vaker zie ik verhalen over persoonlijke groei, werkgeluk, tegenslag, waarden en zingeving. Daar doe ik zelf aan mee, meegezogen omdat het lijkt – zo hoort het?.

Misschien is dat geen toeval.

In Nederland is werk de afgelopen jaren persoonlijker geworden.
Er is meer ruimte voor onderwerpen als mentale gezondheid, inclusie, duurzaamheid – en voor de mens achter het beroep.

Ook de manier waarop we communiceren is veranderd.
Van formeel naar opener. Van resultaat naar proces. Van functie naar verhaal.

In marketing denk ik dit ook te zien; je verkoopt geen product meer maar je verkoopt een `ervaring`.

Zou het kunnen dat LinkedIn met ons is meegegroeid?
Dat het platform steeds meer weerspiegelt waar we als samenleving naartoe bewegen?

Ons identiteit ontlenen we misschien niet meer aan het werk wat we doen maar is het werk een afspiegeling voor wie we zijn als mens?

Geen waardeoordeel, gewoon een observatie.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe werk en identiteit steeds meer in elkaar schuiven – en hoe LinkedIn daar een podium voor is.

Hoe kijk jij daarnaar?

#LinkedIn #Werkcultuur #Verandering #Zingeving #Digitalisering #Trends2025

 

Reacties